A játék borítója:
Fontosabb adatok:
Név: Grand Theft Auto San Andreas
Fejlesztő: Rockstar North
Kiadó: Rockstar Games
Platform: -Microsoft Windows
-Xbox
-Xbox 360
-PlayStation 2
-PlayStation 3
-MAC OS X
Motor: RenderWare
Játékosok száma: 1 (single player)
2 (multiplayer)
A Grand Theft Auto San Andreas 2004. október 26.-án jelent meg Amerikában. Két nappal később már nálunk is beszerezhető volt. Először a PS2 játékkonzolon lett elérhető a sorozat 6.epizódja,viszont miután a legnevesebb játékmagazinok pozitívan értékelték a játékot, a Rockstar kifejlesztette PC-re és Xbox konzolra.
A játék egyértelműen rengeteget fejlődött elődjeihez képest. Kezdjük a grafikával. A korábbi részek főként képekből tevődtek össze,viszont itt ez már megváltozik. A Renderware motornak köszönhetően sokkal életszerűbb lett a játék. (Például a Vice City-nél az autó nem süllyedt víz alá. A San Andreasban ez nem így van. A kocsi szép lassan a víz aljára érkezik)
Most folytassuk a San Andreas-ban lévő járókelőkkel és rendőrökkel. A gyalogosok már nem csak szimpla "színesítésként" szerepelnek. Nagyobb hangsúlyt fektettek itt is az életszerűségre. Láthatunk az utcákon szerelmespárokat (kézenfogva járnak),hosszasabban beszélgető embereket,bandatagokat. Akár saját bandánk emberit is kérhetjük,hogy kövessenek. A rendőrök terén is nagy előrelépés történt. A Vice City-ben főleg csak Tommy személyét akarták letartóztni,ám a San Andreasban már minden CJ-hez hasonló bűnöző nyomába erednek. Hogy nehezebb legyen meglógni, még motoros rendőrök is kerültek az utakra.
A fegyverhasználat terén dobtak talán a legnagyobbat a fejlesztők. Karakterünk a harcitudásának fejlesztésére több edzőteremben is új mozdulatokat tanulhat el a meteserektől. Persze a valódi fegyver nem ez! A különböző pisztolyok,karabélyok,gépfegyverek stb. nyújtanak igazán élményt a játékosoknak. Minél többet lövöldözünk egy fegyverrel,annál nagyobb szintet érhet el karakterünk az adott "játékszer"-rel. Minél magasabb szinten vagyunk,annál jobb lesz CJ célzóképessége és némelyik fegyverből akár egyszerre 2 is lehet nálunk ha elérjük a maximális szintet.
A játék következő fontos újítása a terület. Hatszor akkora,mint a Vice City-é. Viszont nem egy városról,hanem egy egész államról van szó (San Andreas). Ez az állam 3 nagy városból tevődik össze: Los Santos, San Fierro, Las Venturas. A városoka szintén valósághűre készítette el a Rockstar,így sok játékbeli elem a való életben is jelen van. Az épületek kidolgozását is ki kell emelni,hiszen többségük rendelkezik bejárható belső térrel (kb. az épületek 70%-a). Persze a városokon kívül még vannak vidékek is,ahol főleg a régi falusi,vadnyugati stílust adja vissza a játék.
Ezek mellett még elemezzük kicsit a bandákat is. A Vice Cityben a csapatok nem kaptak akkora szerepet,mint a San Andreasban. Itt már lehetőség van területeket szerezni az ellenségektől,de persze ha nem vigyázunk, el is veszíthetjük azokat. A játékban Carl-nak is van egy bandája,ami a színvonal legalját képezi. Legalábbis a játék elején....A történet célja,hogy a mi bandánk legyen a legerősebb,legnagyobb és leggazdagbb egész Los Santosban. Minél több területet foglalunk el,annál nagyobb lesz a tisztelet a bandánk köreiben.
(Megjegyzés: minél nagyobb a tisztelet,annál több bandatagot toborozhatsz)
Végül következzenek a járművek. Több mint 200 közlekedési eszköz lelhető fel a játékban. A Rockstar természetesen itt is a rajongók kedvében akart járni. A GTA III-ban sokan szerették,hogy voltak vonatok. Sajnos ez a Vice Cityből kimaradt és éppen ezért gondolták a fejlesztők,hogy a San Andreas-ba visszakerülnek.
A legjobb funkció talán ezen a téren a tunigolás. Már lehetőség van arra,hogy a kocsikat tetszés szerint "megformáljuk".
|